sunnuntai 1. elokuuta 2010

H-Star veneen kuljetusjärjestelyt ja lomailua

Lämpötila pysytteli edelleen hellerajan yläpuolella ja radio kertoi että lämpöennätyksiä rikottiin koko ajan eripuolilla Suomea.
27. muutimme veneeseen asumaan, nyt oli vielä hyvä mahdollisuus tutkia venettä ja sen toimivuutta.
Kauppakirjat oli sovittu allekirjoittaa 28.7 joten periaatteessa oli vielä mahdollisuus "nousta puihin" kaupanteossa jos jotain todella dramaattista olisi veneen kunnossa löytynyt.
Pinnapilotin ja lämmityslaitteen toimimattomuus olivat oikeastaan ainoat suuremmat puutteet jotka havaitsimme ennen kaupantekoa.
Hmm, että tämmöinen ostettaisiin?

Veneessä on käteviä yksityiskohtia..

..kuten tämä pöytä istumalaatikossa.
Vietimme veneellä aikaa kokkaillen, uiden, aurinkoa ottaen ja tietysti tutkien veneen joka sopukan. Nestetasapainoa piti myös pitää yllä päivälämpötilojen lähennellessä 30 astetta. Tuli tunne että emme voi olla Suomessa vaan jossain etelänlomalla.
28 päivänä allekirjoitimme kauppakirjat ja näinollen meistä tuli hetkeksi kahden veneen omistajia. Olimme tosin saaneet Welliksestä ostotarjouksen pyydettyyn hintaan, joten vaaraa kahden veneen loukkuun jäämisestä ei ollut.

Kuljetuksen Raaheen saimme sovittua kuljetusliike Sini Järvinen ky:n kanssa. Rautainen ammattilainen joka ilmoitti että kunhan puomi on pois, ylimääräiset narut ja irtotavara kannelta pois hän saa maston kaadettua pukin haettua ja veneen nostettua lavetille eikä meidän tarvitse enään tulla Tampereelle sen takia. Toki saimme sovittua myyjien kanssa että siirtävät veneen nostopaikalle.
Kun em. asiat oli sovittu pystyimme rentoutumaan kunnolla ja päätimme juhlistaa kauppoja kuohuviinillä. Illalla mietimme veneelle uutta nimeä koska nykyinen nimi Blues oli jo Raahessa käytössä ja vieläpä naapuriveneessä. Uuteen nimeen haluttiin sisällyttää vanhan nimen kirjaimet jottei huono onni kohtaisi venettä. Irene keksi nimeksi Miss Bluebell, kippis ja kulaus Miss Bluebell:in kunniaksi.



29 päivä siirsimme autoomme purjeet ja kaiken vähän arvokkaamman irtaimen tavaran. Puomi oli irroitettu laitettu hyttiin ja pehmustettu. Myös kaikki veneeseen jäävä tavara laatikostot ja lokerikot oli laitettu niin etteivät ne kuljetuksessa pääsisi putoamaan ja rikkoutumaan. Oli aika jättää veneelle hyvästit reiluksi viikoksi jonka jälkeen vene saapuisi sitten Raaheen.

Vene saapui Raaheen sovittuna aikana ja täysin ehjänä. Sini Järvinen hoiti veneen veteen niin vauhdikkaasti että totesimme olevamme vain tiellä kun yritimme auttaa.
Kuljetus oli aika kallis mutta ehdottomasti hintansa väärti. Loppupeleissä oikeastaan edullinen,  säästimmehän yhden ylimääräisen matkan Tampereelle.
Miss Bluebell saapui Raaheen 10.8.2010

Vene vedessä.

Seuraavaksi maston pystytys.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti